2014. szeptember 26., péntek

1. fejezet: Száz évnyi fájdalom...

A nap hajnali gyenge sugarai figyelmeztettek arra, hogy letegyem a könyvet, amit olvastam. Felálltam az ágy mellett, szemrebbenés nélkül ott teremtem az ablaknál és élveztem, ahogy a nap sugarai megcsillannak bőrömön. Ebben a pillanatban rám tőrt a majd száz évnyi emlék, eddigi életemet kísérő emlékei… Halk kopogás hozott vissza a jelenbe.

-          - Anya! Bejöhetek? – kérdezte számomra oly édes és sokat jelentő hang, mire elmosolyodtam. Hiába múlt már majdnem száz éves, még mindig csengett hangjában a gyermeki lélek.

-          - Gyere csak, Renesmee, nyugodtan! – amint nyílt az ajtó, drága gyermekem már nyakamba is ugrott, amit én egy hatalmas mosollyal nyugtáztam és viszonoztam az ölelést. Lassan hátráltam egy kicsit, de csak annyira, hogy szemébe tudjak nézni. Megsimogattam arcát és kénytelenül is arra gondoltam, mennyire hasonlít az apjára, akiről ő azt sem tudta, kicsoda, és soha nem is árultam el neki. Szemében halványan bujkált a vörös árnyalat, amit az embervérnek köszönhetett, bár szeme még így sem volt olyan vörös, mint az én szemeim – Mit szeretnél életem?

-         - Nagyapi keres minket, azt mondta, rettentően sürgős… - láttam rajta, hogy valamit nem mondd el.

-          - Mi a baj életem?

-          - Öhm… kissé aggódom, Nagyapi arcán izgatottság látszódott, de nem a jó-féle. – Nézett el gondolkodóan a szoba egyik sarkában. Éreztem, hogy amit látott, nagyon felzaklathatta. Mikor ránéztem, rámosolyogtam.

-          - Nyugodj meg életem! Nem lesz semmi baj! – erre a kijelentésemre elmosolyodott, majd kezét az arcomra tette és gondolatain keresztül mondta ki azt a szót, amitől mindig embernek éreztem magam – Én is szeretlek, Nessie! Na de azt hiszem akkor ideje indulnunk, ha nagyapád ezt kérte!

Mikor az ajtó felé indultam, kislányom mellettem termett, és belém karolt. Így hagytuk el szobámat, és elindultunk a hosszú folyosón, a trónterem felé. Aki szembe jött velünk, mind fejet hajtott, kifejezve, hogy mi feljebb állunk hatalmilag, mint ők.

Még el sem értük a félutat, mikor ledermedtem, de épp csak annyi időre, hogy Renesmee ezt fel sem fogta. Tudtam, hogy bekövetkezett az, amitől 100 évig óvni próbáltam lányomat, és hogy őszinte legyek, saját magamat is. Nem akartam elhinni… Miért pont most? Sosem jöttek ide. Miért most kellett? Össze kell szednem magam. Nem mutathatok semmilyen jelet, főleg nem leányom előtt. Míg a trónterem ajtajához értünk, már tudtam, hogy mindenki itt van, akitől tartottam. Mind a heten itt vannak, és azt sem tudják, hogy a következő percekben mennyire meg fognak lepődni.

Az ajtó előtt megálltam, mire Renesmee furán nézett rám.

-          - Mi a baj, anya? – nézett rám aggódóan. Én egyszerűen nem tudtam megszólalni. Hallottam bentről a régről ismert hangokat, és rengeteg emlék tolódott agyamban. Vegyes érzelmek vették át rajtam a hatalmat. Muszáj megnyugodnom. Vettem egy mély levegőt.

-          - Kincsem, akik bent vannak, régi ismerőseim. Vegyes érzelmeim vannak velük kapcsolatban, és nyugtalanít, hogy most itt vannak. Figyelj rám, Nessie! Maradj végig mellettem, és csak akkor szólalj meg, ha nagyon muszáj! Nem szabad semmi meggondolatlanságot tennünk. Értetted? – nyomatékosítottam szavaimat, és kissé megszorítottam karját, mire ő határozottan bólintott. Kislányos arca ebben a pillanatban komollyá vált, vetekedett egy komoly, több száz éves bölcs vámpír kinézetével. Én is erőt, és határozottságot merítettem magamból.

Az ajtó kinyílt előttünk, mi pedig beléptünk a trónteremben. Éreztem, ahogy megfagy a levegő a teremben. Szemben velünk édesapám, és testvérei foglaltak helyet, trónszékeikben. A teremben tartózkodó testőrök, mind térdre ereszkedtek jöttünkre. A terem baloldalán pedig ott álltak ők. Akiktől eddig védtem a lányom. Mikor végignéztem rajtuk, mindenki arcán mérhetetlen meglepettség volt. Vörös szemeim találkoztak egy bizonyos aranybarna szempárral, akinek tulajdonosa talán a többieknél is jobban meg volt lepődve, s szemében értetlenség bujkált.

Elkaptam tekintetem, és édesapámra néztem, aki minket nézett és mosolygott ránk.

-          - Áhh… Isabella, kislányom! Míly nagy öröm, hogy ilyen gyorsan csatlakoztál hozzánk. – mondta, de mikor kimondta a „kislányom” szót, halk morajlás hallatszott a „vendégek” irányából. Mikor apám elé értem, meghajoltunk lányommal.

-          - Édesapám! – mondtam köszöntés képp. Mire feleszméltem, Renesmee már nagyapja ölében ült.

-          - Aro nagyapi! – mondta boldogan, és megölelte Arot. Én ezt csak egy mosollyal tudtam nyugtázni, majd apám mellé álltam, Nessie is követte példámat, és a vendégek felé fordultunk. Aro cinikusan nézett rám.

-          - Na de Bells, kislányom! Ne légy illetlen, nem erre tanítottalak száz év alatt, köszöntsd vendégeinket! – mikor kimondta a számot, még nagyobb meglepettséget véltem felfedezni a vegetáriánusok szemében. Sóhajtva előrébb léptem egy lépést, majd fejbiccentéssel fejeztem ki üdvözletemet.



-         -  Üdvözöllek benneteket, Cullen-klán! A nevem Isabella Marie Volturi, ő pedig itt a lányom – lépett mellém Renesmee, aki szintén biccentett – Renesmee Carlie Volturi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése